Τετάρτη 25 Μαΐου 2016

Παζάρι Αλληλεγγύης (Blogaki) για τον " Άλλο Άνθρωπο "




 Ο "Άλλος Άνθρωπος" ξεκίνησε από τον Κώστα Πολυχρονόπουλο, που στα 47 του έμεινε ξαφνικά χωρίς δουλειά. 

 Ένα τυχαίο περιστατικό που βίωσε περπατώντας στο δρόμο τον ενέπνευσε να ξεκινήσει τη συλλογική κουζίνα «Ο άλλος άνθρωπος». Δυο παιδιά τσακώνονταν πάνω από ένα κάδο σκουπιδιών, διεκδικώντας σάπια φρούτα και λαχανικά που είχαν πετάξει οι άνθρωποι μιας λαϊκής αγοράς. Και δίπλα τους οι περαστικοί να προσπερνούν, δείχνοντας πλήρη αδιαφορία...

 Ευτυχώς, ο Κώστας Πολυχρονόπουλος δεν ήταν από αυτούς που προσπέρασαν αδιάφοροι το γεγονός.

 Όπως λέει σε μια συνέντευξή του, "Από εκείνη την στιγμή μου καρφώθηκε η ιδέα να μαγειρεύω στο δρόμο και να τρώμε όλοι μαζί. Γιατί μπήκα στη θέση τους και σκέφθηκα ότι αν ερχόταν κάποιος να μου δώσει ένα πιάτο φαΐ, δεν θα το έπαιρνα. Αν όμως ήταν ένα γεύμα που θα τρώγαμε όλοι μαζί και θ' αρχίζαμε να μιλάμε όπως ακριβώς κάνουμε στις γιορτές στο σπίτι, θα μπορούσε να λειτουργήσει. Και αυτό έγινε. Μια κουζίνα για όλους. Χωρίς τάξη, χωρίς χρώμα, χωρίς θρησκεία, χωρίς τίποτα". 

 Σήμερα, ο Κώστας Πολυχρονόπουλος ταΐζει κάθε μήνα χιλιάδες Αθηναίους που το έχουν ανάγκη, ενώ παράλληλα λειτουργεί ως κέντρο ημέρας το «Σπίτι του Άλλου Ανθρώπου» στο Μεταξουργείο (Πλαταιών 55 και Παραμυθιάς). (Πηγή: www. lifo.gr και συγκεκριμένα εδώ)




 Ο "άλλος άνθρωπος" πράγματι κρύβεται μέσα μας· και όλοι μαζί ενωμένοι μπορούμε να παλέψουμε για έναν καλύτερο κόσμο. Το πίστευα, το πιστεύω, και έχω πια και αποδείξεις: όλα τα επιτυχημένα φιλανθρωπικά παζάρια που έχουν οργανωθεί παλαιότερα από bloggers. Σύνθημα παραμένει πάντα το "'Όλοι Μαζί Μπορούμε"... και με κάθε ευκαιρία, το σύνθημα αυτό γίνεται πράξη. 

 Δε θα μπορούσα λοιπόν να λείπω από το κάλεσμα της Αλεξάνδρας (Ένα κουμπί στο Φεγγάρι) και του blogaki για ένα ακόμη Παζάρι Αλληλεγγύης με σκοπό την ενίσχυση της Κοινωνικής Κουζίνας "Ο Άλλος Άνθρωπος"


Blog(gers) - a(λληλεγγύη) - ki(νητοποίηση)
Να τι σημαίνει το blogaki.


 Στο παζάρι αυτό, που θα γίνει στο 5ο νηπιαγωγείο Χολαργού (11 & 12 Ιούνη, 10.00-19.00) θα βρείτε χειροποίητα αντικείμενα, σπιτικά γλυκά και βιβλία. 

 Αν θέλετε να συνεισφέρετε κι εσείς προσφέροντας αντικείμενα, μπορείτε να στείλετε ό,τι από τα παραπάνω προτιμάτε το αργότερο μέχρι τις 6 Ιούνη. 

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την Αλεξάνδρα στο womaninblog@gmail.com (βάζοντας θέμα στο μέιλ το blogaki).



 Το δικό μου δέμα για το Παζάρι έφυγε σήμερα, και περιέχει λίγα από όλα. 

 Μακάρι να είχα περισσότερο χρόνο για να προσθέσω κι άλλα πράγματα, και κυρίως χειροποίητα, αλλά θεώρησα καλό να μην καθυστερήσω περισσότερο το δέμα. Με τα ΕΛΤΑ ποτέ δεν μπορεί να είναι σίγουρος κανείς όσον αφορά το χρόνο παράδοσης, και ήθελα να φτάσει εγκαίρως το δέμα στον προορισμό του (κι ακόμη νωρίτερα, μη σας πω!)

Το δέμα μου είναι συνεργατικό: το ετοιμάσαμε μαζί εγώ και η μαμά μου.

Εγώ έφτιαξα κοσμήματα...

Υφασμάτινο κολιέ με δαντελίτσα, τούλι, κεραμική πεταλούδα και νεφρίτη.


Έθνικ κολιέ με μεγάλο ξύλινο στοιχείο


Δαχτυλίδι με χάντρες


... και διάλεξα βιβλία: δύο βιβλία ενηλίκων (1. "Αγρια Νύχτα" - Τζίνα Σογουόλτερ, Φανταστική λογοτεχνία και  2. "Τυφλόμυγα" - το πρώτο ερωτικό βιβλίο της Ευγενίας Φακίνου), καθώς και πέντε κλασικά παραμύθια που αγαπούν τα μικρά παιδιά (Το άσχημο παπάκι, Ο Μικρός μολυβένιος στρατιώτης, Η Κοκκινοσκουφίτσα, Μόγλης το παιδί της ζούγκλας, Σεβάχ ο θαλασσινός).

 Η μαμά μου στέλνει 5 διαφορετικά γλυκά του κουταλιού που έχει φτιάξει με τα χεράκια της: Μήλο ("αλλιώτικο" το λέει), Κολοκύθι, Μανταρίνι, Νεράντζι και Ανθό Νεραντζιού. Τα φρούτα είναι από τα δέντρα μας, το κολοκύθι από τον κήπο μας.




 Δυστυχώς δεν έχω τη δυνατότητα να έρθω στο παζάρι για να βοηθήσω σε ό,τι χρειαστεί εκεί, μιας και δεν μένω Αθήνα... η σκέψη μου όμως θα είναι μαζί σας, στο Χολαργό. 

Εύχομαι μέσα από την καρδιά μου 

Καλή Επιτυχία!



34 σχόλια:

  1. Φυσικά και θα ήσουν παρούσα!!Πολύ ωραία όλα και μπράβο και στη μαμά! Εύχομαι και εγώ καλή επιτυχία στο παζάρι. Ο ''Αλλος Άνθρωπος'' χρειάζεται στήριξη και θα την έχει.
    Φιλιά πολλά Έλλη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :)
      Όλοι μαζί μπορούμε, Άννα μου! Ο καθένας μας βάζοντας το δικό του λιθαράκι ενισχύει σημαντικά τη συλλογική προσπάθεια. Και κανένα λιθαράκι δεν είναι ποτέ μικρό, ούτε αμελητέο· γιατί ενώνεται πάντα με τα άλλα και όλα μαζί χτίζουν... χτίζουν...
      Όλα θα πάνε καλά, είμαι σίγουρη! Και χαίρομαι ιδιαίτερα κάθε φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, με κάνει να ελπίζω σε ένα καλύτερο αύριο.
      Φιλιά πολλά κι από εμένα.

      Διαγραφή
  2. Πολύ όμορφα Έλλη μου.....! μπράβο για την ενεργοποίηση και τη συμμετοχή σου. Τη συμμετοχή όλων σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο Έλλη μου. Από λίγο ο καθένας μας μπορούμε να κάνουμε κάπως καλύτερα τα πράγματα.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έλλη μου! Το... συνεργατικό δεματάκι σου είναι πολύτιμο, το ξέρεις, και θα είσαι εκεί, θα μας κρατάς παρέα!!!
    Ευχαριστώ πάρα πολύ και σένα και τη μανούλα σου! Για τα πράγματα, για τη στήριξη, για όλα! ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να μην ευχαριστείς για τίποτε! Είπαμε: όλοι μαζί μπορούμε!
      Λυπάμαι μόνο που δεν μπορώ να έρθω να σε βοηθήσω εκεί με το στήσιμο... αλλά είμαι σίγουρη ότι θα έχεις βοήθεια από τις άλλες φίλες που μένουν κοντά. Όλα καλά θα πάνε!
      Φιλιά! ♥

      Διαγραφή
  5. Έλλη πάντα παρούσα και πάντα με τόσο όμορφα πράγματα!!! Τέλεια η συνεργασία μαμάς και κόρης στην ολοκλήρωση του δέματος!!! Μπράβο και στις δυο σας!!! Όσο για το όλοι μαζί μπορούμε, είμαι σίγουρη πως μόνο έτσι θα αλλάξουμε τους άσχημους καιρούς που έχουμε ακόμα στο πλάι μας, καιρός να τους προσπεράσουμε... Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, Κική μου! Πράγματι, καιρός να αλλάξουμε την ασχήμια που ζούμε· είναι στο χέρι μας αυτό. Όχι άλλη αδράνεια... δεν οδηγεί πουθενά.
      Φιλιά κι από εμένα!

      Διαγραφή
  6. Είναι πολύτιμο κάθε τι Ελλη μου για κάθε άνθρωπο για κάθε παζάρι !!! Και βέβαια δεν θα μπορούσες να λείψεις και ενώνουμε όλοι τις δυνάμεις μας γι αυτό το σκοπό !!
    Σε φιλώ με αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι, Νικόλ μου! Και όλοι μαζί, κάνουμε θαύματα. Αποδεδειγμένα!
      Φιλιά πολλά! ♥

      Διαγραφή
  7. Μπράβο στην μαμά, μπράβο και στην κόρη!
    Υπέροχα, 'Ελλη μου, όλα όσα στέλνετε για τον ΄Αλλο 'Ανθρωπο!!!!
    Καλή επιτυχία να έχει και αυτό το παζάρι
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος26/5/16, 2:38 μ.μ.

    Μπράβο Ελλη μου και σε εσένα και στην χρυσοχέρα μαμά!!! Με τόση αγάπη που το χουν περιβάλλει όλοι θα σκίσει και αυτό το bazaar στα σίγουρα!!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι! Σκεφτόμαστε πάντα θετικά και πάμε δυνατά! :))
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  9. Πανεμορφα ειναι ολα Ελλη μου! Και τα γλυκα και τα κοσμηματα!Και πιο πολυ η αγαπη που τα συνοδευει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο, αυτό είναι το πιο σημαντικό: η αγάπη που συνοδεύει όλα τα αντικείμενα, όλων μας, και η αγάπη αυτών που θα τα παραλάβουν για να ενισχύσουν την Κοινωνική Κουζίνα, που κι αυτή λειτουργεί με αγάπη...
      Να είσαι καλά, Χριστίνα μου!

      Διαγραφή
  10. Ειναι τοσο ομορφα και γεματα αγαπη ότι έχετε κανει μαμά και κορη Ελλη μου.. το μηλο κατω απο την μηλια θα πεσει...αναρπαστε θα γινουν και τα γλυκα της μαμας και τα δικα σου κοσμηματα .. η αγαπη που χαρίζεται ... επιστρεφει με τον τρόπο της σε εκεινον που την δίνει.. μικρή μου φιλη...να περνας ομορφα Ελλη μου φιλακιααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ-πολύ για το γλυκό σου σχόλιο, Ρούλα μου! Να είσαι καλά και να περνάς όμορφα κι εσύ.
      Φιλιά και καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  11. Λέω να πάω να περιμένω πριν καν ανοίξει το μπαζάρ, γιατί βλέπω πολύ "υλικό" που μου αρέσει! Καλημερούδια ομορφιά μου κι όλα με το καλό! Φιλιά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα!! Με το που το διάβασα αυτό το οπτικοποίησα μεμιάς, και ακόμη γελάω! Αντί να πας από τα χαράματα, μήπως να ειδοποιήσεις την Αλεξάνδρα να σου κρατήσει κάτι από τα αντικείμενα, αν γίνεται; Λέω εγώ τώρα!
      Φιλιά πολλά κι από εμένα ξανθούλα μου και καλό ΠΣΚ!

      Διαγραφή
  12. Υπέροχες οι δημιουργίες σου Έλλη μου αλλά και της μαμάς σου δεν πάνε πίσω. Να είστε καλά και οι δύο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Έλλη μου συγχαρητήρια σε σένα και στην μητέρα σου για την προσφορά σας γι αυτόν τον τόσο καλό σκοπό!!!
    Καλή επιτυχία να έχει και αυτό το μπαζάρ!!!
    Καλό σ/κ!!!!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή επιτυχία να έχει!
      Φιλιά κι από εμένα και καλό υπόλοιπο Κυριακής!

      Διαγραφή
  14. Μια ιδέα της Αλεξάνδρας έβγαλε τον "άλλο άνθρωπο" που κρύβουμε μέσα μας. Δώσε μια σφιχτή αγκαλιά στη μαμά που μας γλύκανε με τα βαζάκια της και θερμά συγχαρητήρια για την κόρη της.
    Καλή Κυριακή να έχεις Έλλη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά...
      Θα της δώσω, οκ! :)
      Φιλιά πολλά και καλό υπόλοιπο Κυριακής!

      Διαγραφή
  15. Υπέροχη η κίνηση αυτου του ανθρώπου!! πολλά μπραβο! μια καλη να πραξη να κάνει ο καθενας ο κοσμος γινεται καλύτερος!! τα κοσμήματα υπεροχα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό που έκανε είναι ο ορισμός της αλληλεγγύης, νομίζω. Και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για όλους μας.
      Να είσαι καλά, σε ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  16. Καλή επιτυχία στο παζάρι
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Και η μαμά σου κι εσύ μεγαλουργήσατε!!
    Μπράβο σας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τίποτα το ιδιαίτερο δεν κάναμε. Το μόνο που κάναμε είναι να βάλουμε κι εμείς ένα μικρό λιθαράκι στο συλλογικό έργο, ελπίζοντας για το καλύτερο...
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή

Μη διστάσετε να μου πείτε τη γνώμη σας... Χαίρομαι πάντοτε την επικοινωνία μαζί σας!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...