Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2014

"Διάλογοι" επάνω στον τοίχο... κι ένα παιχνίδι αγάπης

 Κάποτε, πήρα έναν ασημένιο, χοντρό μαρκαδόρο. Γυαλιστερό και ανεξίτηλο. Σκαρφάλωσα ψηλά, κρατώντας τον... και γέμισα ένα τοίχο ολόκληρο με μερικούς αγαπημένους στίχους. 

  Γέμισα με καλλιγραφικά γράμματα τον τοίχο της κρεβατοκάμαράς μας. Για να βλέπω και να μην ξεχνώ. Έγραψα στα γαλλικά - δε χρειαζόμουν τη μετάφραση, το νόημα των λέξεων και των φράσεων μου είχε εντυπωθεί.

  Σήμερα αποφάσισα να μοιραστώ μαζί σας ένα από τα αγαπημένα μου ποιήματα. Αυτό που έγραψα τότε στον τοίχο. Το μοιράζομαι σήμερα, μία ημέρα μετά τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, ως "τροφή για σκέψη" για τις υπόλοιπες 364 ημέρες του χρόνου. Το μοιράζομαι σήμερα, γιατί η αγάπη γιορτάζεται ΚΑΙ σήμερα. Δε γιορτάζεται μόνο μέρες σαν τη χθεσινή - η αγάπη γιορτάζεται και σήμερα, και αύριο, και μεθαύριο, όπως και χθες και προχθές... και πριν ένα μήνα... και μετά από ένα μήνα. Κάθε μέρα. 

Αλλά, ποια αγάπη;

  Το ποίημα είναι του Ζακ Πρεβέρ*, από την ποιητική συλλογή "Διάλογοι" (Jacques Prévert, Paroles, 1946):
Pour toi, mon amour 

Je suis allé au marché aux oiseaux
Et j'ai acheté des oiseaux
Pour toi
Mon amour
Je suis allé au marché aux fleurs
Et j'ai acheté des fleurs
Pour toi
Mon amour
Je suis allé au marché à la ferraille
Et j'ai acheté des chaînes
De lourdes chaînes
Pour toi
Mon amour
Et je suis allé au marché aux esclaves
Et je t'ai cherchée
Mais je ne t'ai pas trouvée
Mon amour

*****

Για σένα, αγάπη μου

Πήγα στην αγορά με τα πουλιά
Κι αγόρασα πουλιά
Για σένα
αγάπη μου
Πήγα στην αγορά με τα λουλούδια
Κι αγόρασα λουλούδια
Για σένα
αγάπη μου
Πήγα στην αγορά με τα σιδερικά
Κι αγόρασα αλυσίδες
Βαριές αλυσίδες
Για σένα
αγάπη μου
Και μετά πήγα στην αγορά με τους σκλάβους
Και σ’ έψαξα
Αλλά δε σε βρήκα
αγάπη μου

*****

For You, My Love 

I went to the market of birds
And I bought birds
For you
my love
I went to the market of flowers
And I bought flowers
For you
my love
I went to the market of ironwork
And I bought chains
Heavy chains
For you
my love
And then I went to the market of slaves
And I searched for you
But I did not find you
My love

   Η αγάπη είναι μια μικρή λεξούλα, που κλείνει μέσα της τόσα πολλά. Μπορείς εύκολα να την προφέρεις, δύσκολα να την ορίσεις και είναι αδύνατο να ζήσεις χωρίς αυτή. 

  Η αγάπη δε δηλώνεται με δώρα. Δεν αποδεικνύεται με αρκουδάκια, δαχτυλίδια, γεύματα σε ακριβά εστιατόρια, τυπικότητες και δώρα που έρχονται μια φορά το χρόνο, χωρίς να εννοούνται, μόνο και μόνο επειδή οι περιστάσεις το επιβάλλουν. Η αγάπη φαίνεται αλλού. Φαίνεται στις μικρές λεπτομέρειες της κάθε μέρας (1): σ΄ένα χαμόγελο, στον γλυκό ήχο του φιλιού (2), στη λάμψη της ματιάς, σε μια αγκαλιά. Στα δύσκολα. Στη "συγνώμη" μετά από τον καυγά. Σε ένα δάκρυ που κυλάει, μαζί με το δικό σου, για συμπαράσταση. Σε μια έκπληξη, σε ένα μαγείρεμα από κοινού που αφήνει την κουζίνα βομβαρδισμένο τοπίο. Στο "μαζί" μιας βόλτας με το αυτοκίνητο στην πόλη, σε μια παραλία το ξημέρωμα, στο περπάτημα αγκαλιά στη βροχή. Στο χάδι που απαλύνει τον πόνο, στη ζεστή κούπα τσάι που σου φτιάχνουν για να σου φύγει το κρύωμα. Φαίνεται στην προστατευτική αγκαλιά που σε παίρνουν τη νύχτα, λίγο πριν κοιμηθείς. 

  Η αγάπη δεν αντέχει τις αλυσίδες. Δεν είναι κτήμα μας, είμαστε μέρος της. Χρειάζεται ελευθερία, για να μπορεί να αναπνέει και να δυναμώνει. Χρειάζεται εμπιστοσύνη. 

  Δεν είναι τέλεια και δεν είναι εύκολη - δεν είναι ένα παραμύθι που σου το διαβάζουν το βράδυ πριν κοιμηθείς. Είναι μια ιστορία που τη γράφουν δυο συγγραφείς: εσύ και ο άνθρωπός σου. Καθημερινά, κρατάτε και οι δυο μαζί ένα μεγάλο φτερό πουλιού (3), το βουτάτε στη μελάνη... και γράφετε την ιστορία της αγάπης, στο βιβλίο της ζωής. 

  Η αγάπη θέλει κόπο και προσπάθεια. Χτίζεται σιγά-σιγά, με δουλειά από κοινού. Χρειάζεται να δίνεις μάχες, να ξεπερνάς τα εμπόδια, να μπορείς να δέχεσαι τα "όχι" του άλλου, όπως και τα "ναι" του. Να αντέχεις. Να υποχωρείς, όταν πρέπει. Να μην εγκαταλείπεις. Η αγάπη είναι σαν τον ήλιο, που πάντα βγαίνει μετά την καταιγίδα. (4)

  Η αγάπη θέλει να συνειδητοποιείς πως κάθε ώρα, κάθε λεπτό, κάθε δευτερόλεπτό της αξίζει, επειδή όλα όσα κάνεις κι όλα όσα περνάς, τα βιώνεις ΜΑΖΙ με τον άνθρωπό σου. Και τα καλά, και τα άσχημα.

  Αν δεν ήταν συναίσθημα, η αγάπη θα ήταν όλα τα χρώματα του κόσμου, κι όλες οι αποχρώσεις τους μαζί. (5)

(1) - (πηγή)

  Την ώρα που είχα ξεκινήσει να γράφω αυτή τη δημοσίευση, η Κική (ΕΚΦΡΑΣΟΥ) με επισκέφθηκε για να μου αποδώσει ένα tag, καλώντας με να παίξω ένα παιχνίδι για την αγάπη. Κική μου, δε θα μπορούσες να είχες βρει καλύτερη στιγμή για να με καλέσεις... και σε ευχαριστώ που με σκέφτηκες!
  Η Κική μου έθεσε 5 ερωτήσεις, οι απαντήσεις των οποίων έχουν ενσωματωθεί μέσα στο κείμενό μου. Για να τις ξεχωρίσετε, οι απαντήσεις έχουν επισημανθεί με τους αντίστοιχους αριθμούς και η εικόνα που επέλεξα υπάγεται επίσης στην 1η ερώτηση.

Οι ερωτήσεις ήταν:
1. Αν η αγάπη ήταν εικόνα, ποια θα ήταν και γιατί;
2. Αν η αγάπη ήταν ήχος, ποιος ήχος θα ήταν και γιατί;
3. Αν η αγάπη ήταν φτερό, τι φτερό θα ήταν και γιατί;
4. Αν η αγάπη ήταν φυσικό φαινόμενο, ποιο θα ήταν και γιατί;
5. Αν η αγάπη δεν ήταν συναίσθημα, τι άλλο θα μπορούσε να ήταν και γιατί;

  Με τη σειρά μου, πρέπει να θέσω κι εγώ 5 ερωτήσεις και να προσκαλέσω 10 φιλικά ιστολόγια, αν θέλουν, να συνεχίσουν το παιχνίδι.

Οι ερωτήσεις μου είναι:

1. Aγάπη είναι........
2. Μια κίνηση αγάπης που δέχτηκες και που δεν θα ξεχάσεις ποτέ.
3. Ένα απόφθεγμα για την αγάπη που διάβασες και σου άρεσε.
4. Ποιες συμβουλές θα έδινες στο παιδί σου για την αγάπη;
5. Διάλεξε ένα τραγούδι και αφιέρωσέ το σε κάποιον που αγαπάς. 

Και καλώ τα εξής ιστολόγια:

2. Μαριλένα (MARILENASPOTOFART)
3. Καίτη (Kate's CakeBox)
4. Αριστέα (Η ζωή είναι ωραία)
6. Φλώρα (TEXNIS STORIES)
8. Νικολέτα (Little me and little you)
9. Λιακάδα (The red thin line)
10. Μαρία (Swanocean)

*********


* Ο Ζακ Πρεβέρ (1900-1977) ήταν Γάλλος ποιητής και σεναριογράφος. Έγραψε σενάρια για το θέατρο και διαλόγους για γνωστές ταινίες του γαλλικού κινηματογράφου. Ποιήματα από τις ποιητικές συλλογές του τραγουδήθηκαν και έξω από τα όρια της χώρας του και χαρακτηρίστηκε ως ο "Πικάσο της σύγχρονης γαλλικής ποίησης". (πηγή)



UPDATE: Το ίδιο tag μου προώθησε και η Άννα (Συννεφάκι). Ευχαριστώ πολύ, Άννα μου!

Οι ερωτήσεις της και οι απαντήσεις μου:

1. Με ποιο καιρικό φαινόμενο θα παρομοίαζες τον έρωτα; Το έχω απαντήσει πιο πάνω, με τον ήλιο μετά τη βροχή.
2. Με ποιο τραγούδι σου φανέρωσαν την αγάπη τους; "Ξύπνα λουλούδι του δάσους", Κατσιμίχα.
3. Ποια ταινία θα ήθελες να δεις αγκαλιά με το ταίρι σου; Οποιαδήποτε! Το θέμα είναι το "μαζί"...
4. Σε ποιο μέρος θα ήθελες να ταξιδέψεις με το σύντροφό σου; Οπουδήποτε! Και πάλι, για μένα το θέμα έχει να κάνει με το "μαζί"... αλλά αν πρέπει να δώσω οπωσδήποτε απάντηση, ξανά στη Ρώμη. Και στην Κωνσταντινούπολη.
5. Αν η αγάπη ήταν πουλί, ποιο θα ήταν; Παραδείσιο πτηνό.



67 σχόλια:

  1. Τους υπέροχους στίχους του Ζακ Πρεβιέρ που έχω διαβάσει στα Ισπανικά μου έδωσες δώρο ψυχής , αφημένο σε κάποιο σημειωματάριο . Περιέγραψες το νόημα της αγάπης και τη ζωγράφισες με λαμπερά χρώματα . Ευχαριστώ για την πάσα πάω να ζωγραφίσω και εγώ .
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το ποίημά του το αγαπώ τόσο πολύ...
      Σ΄ευχαριστώ για τα γλυκά σου λόγια και που αποδέχτηκες το tag. Σε φιλώ, Νικόλ μου, καλό Σ/Κ!

      Διαγραφή
  2. Ό,τι πιο ωραίο και ουσιαστικό που περιγράφει την αγάπη, το διάβασα στο κείμενό σου. Σ' ευχαριστώ Έλλη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ σε ευχαριστώ γι΄αυτό που έγραψες... Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  3. πολύ ωραία ανάρτηση ακρως συγκινητική σε χαιρετώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ύμνος στην αγάπη η ανάρτησή σου!
    Την απόλαυσα και συμφωνώ απόλυτα με τις σκέψεις σου!
    Το ποίημα του Ζακ το λατρεύω!
    Σ' ευχαριστώ που απάντησες και στις δικές μου ερωτήσεις.
    Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο γεμάτο αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, εγώ σε ευχαριστώ για τη σκέψη σου!
      Λυπάμαι μόνο που δεν το είδα πιο πριν... θα είχα ενσωματώσει και αυτές τις απαντήσεις στο κείμενο.
      Χαίρομαι που συμφωνούμε και χαίρομαι επίσης που γνωρίζεις αυτό το ποίημα!
      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  5. Σε διάβαζα και χαμογελούσα Έλλη μου. Με διάβασες ( χτες και σήμερα) και χαμογελούσες κι εσύ! Εμείς ξέρουμε ;-)
    Φιλάκια πολλά πολλά!!!

    ΥΓ: Μόνο που εγώ διαφοροποιούμαι σ'ένα σημείο: ότι αν όλα τα άλλα υπάρχουν και αποτελούν τη βάση, δεν θα πω όχι σε ένα δείπνο με κεριά με όμορφη μουσική και αισθησιακό περιβάλλον. Είμαι άθρωπος με κιναισθητική πρόσληψη των πληροφοριών του κόσμου... συνδέομαι με τους ήχους, τα αρώματα, την αφή!!
    Φυσικά αυτά είναι το επιπλέον και κάτι σαν αλατοπίπερο. Χωρίς το περιεχόμενο του πιάτου το αλατοπίπερο είναι άχρηστο!

    Καλό Σαββατόβραδο!
    Επέστρεψα η άσωτη! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Α το ποίημα εξαιρετικό! :)))
    Ετοιμάσου! Αν έως την άλλη Κυριακή έχω τελειώσει και τα τρία έργα μου πάμε για ..... Συμπόσιο :))) Όχι τίποτα άλλο έχω βρει το θέμα μου και με τρώει το χέρι μου!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επέστρεψες κιόλας;! Πιο αργά σε περίμενα!
      Βεβαίως και ξέρουμε! :)
      Εγώ πάλι δεν μπορώ να πω όχι σε μια απρογραμμάτιστη βόλτα στη φύση, τις ομορφιές της οποίας θα ανακαλύπτουμε χεράκι-χεράκι... Μερικά πράγματα δεν τα αλλάζω με κανένα εστιατόριο (αν και με βρίσκεις σύμφωνη περί αλατοπίπερου). Για παράδειγμα; Θυμάμαι πριν χρόνια, όταν είχα πρωτοπάρει το αυτοκίνητό μου το οποίο έχει ηλιοροφή, που το πήραμε νυχτιάτικα και πήγαμε στο κοντινό μας άλσος. Μείναμε μισή ώρα μέσα με ανοιχτή την οροφή, να κοιτάμε τα αστέρια και να συζητάμε (ενώ ξελαιμιαζόμασταν, χαχα!!). Έπειτα επιστρέψαμε σπίτι. Αυτό δεν το ξεχνάω... είχε μια γλύκα που δεν έχω βρει σε κανένα εστιατόριο, κι ας έχει κεριά.

      Χαίρομαι που σου άρεσε το ποίημα! Όσον αφορά το Συμπόσιο, οk, τα κατάφερες... η περιέργειά μου για το θέμα βάρεσε κόκκινο!!!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
    2. χεχε! Ήρθα και θα έχω τη Δευτέρα ( στο ακούω, βλέπω...) τα ξεπορτίσματα μου :)))
      Ποιος μίλησε για εστιατόρια; Το δείπνο και το περιβάλλον μου αρέσει να το φτιάχνω εγώ στο σπίτι. Αλλά να με βάλεις να το συγκρίνει με μια βραδιά στο φως των αστεριών σαφώς προτιμώ τα αστεράκαι! Καρκινάκι είμαι ! Δως μου φεγγάρι και πάρε μου τη ψυχή! :)))

      χεχε! Μου αρέσει να σας μπριζώνω!!!
      Μάκια!

      Διαγραφή
    3. Έχεις δίκιο, δεν είπες κάτι για εστιατόρια, εγώ προέτρεξα κι έκανα προβολή μιας εικόνας πάνω στα λόγια σου!!
      Κι εγώ που είμαι ψαράκι, τα αστέρια προτιμώ... άντε, και τις θάλασσες - λόγω φύσεως!! :))))
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Ελλη μου
    η σημερινή σου ανάρτηση είναι ένας πραγματικός Ύμνος στην αγάπη,και τον προσυπογράφω χωρίς δεύτερη σκέψη.
    Οσο για το ποίημα, ναι το γνωρίζω απο τη μετάφρασή του και συμφωνώ απόλυτα.Αγάπη με ελεύθερη βούληση
    Φιλιά πολλά και να γιορτάζεις ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που το γνωρίζεις και που συμφωνούμε, Χαρά μου! Ναι, η αγάπη δεν επιβιώνει με αλυσίδες... η στέρηση της ελευθερίας, της κάνει κακό.
      Διάλεξα να βάλω σήμερα το ποίημα αυτό, ακριβώς για να τονίσω πως δεν περιμένω τον Άγιο Βαλεντίνο για να γιορτάσω το πιο όμορφο συναίσθημα του κόσμου. Το γιορτάζω κάθε μέρα!
      Φιλιά πολλά κι από εμένα!

      Διαγραφή
  8. Μια υπέροχη τρυφερή ανάρτηση.... ένας ύμνος στην αγάπη!!!!! Πολλά φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλά φιλιά κι από εμένα! Σ΄ευχαριστώ που πέρασες!

      Διαγραφή
  9. Τη λάτρεψα την ανάρτησή σου...χάρηκα και το ποίημα, αλλά και τον έξυπνο τρόπο που διάλεξες για να δώσεις τις απαντήσεις σου...απαντήσεις γεμάτες ουσία!!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, σ΄ευχαριστώ πολύ!
      Η Κική χωρίς να το ξέρει, έπεσε στην περίπτωση... κι έτσι, σκέφτηκα να ενσωματώσω τις απαντήσεις. Χαίρομαι που σου άρεσε σαν ιδέα!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  10. Έλλη μου, αυτό το ποίημα είναι απίστευτο! Λυρικό και σοφό! Κι εσύ το εξέλιξες μέσα από την ανάρτηση σου, μέσω των απόψεων σου. Άκουσε με τώρα προσεχτικά: η τιμή είναι μεγάλη για το βραβειάκι σου, αλλά θα ήθελα να σεβαστείς ομορφιά μου την απόφαση μου να μην αναρτώ παιχνίδια. Σε ευχαριστώ όμως πάρα πολύ! Πολλά γλυκά φιλιά!! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως είναι απίστευτο... σε λίγες μόνο σειρές, είπε πολύ περισσότερα από όλα όσα είπα εγώ στο κατεβατό μου.

      Όσο για το βραβείο, ούτε να το συζητάς, εννοείται πως το σέβομαι! Δεν θυμόμουν αυτή σου την απόφαση (το είχες αναφέρει; Κι εγώ πού ήμουν;) αλλιώς δε θα σε έφερνα σε δύσκολη θέση... Με συγχωρείς!
      Να σου πω την αλήθεια, κι εγώ σκέφτομαι να το κάνω αυτό. Κάθε φορά δυσκολεύομαι απίστευτα να προωθώ τα βραβεία. Πολλοί έχουν ανακοινώσει πως δεν τα δέχονται, σε άλλους νιώθω εγώ πως χαλώ τη σειρά τους με τις αναρτήσεις...
      Είναι τιμή μου ένα βραβείο, δεν έχω πρόβλημα να απαντώ, αλλά όταν φτάνει η ώρα να το προωθήσω, προβληματίζομαι πια.
      Οπότε, σε καταλαβαίνω απολύτως, ομορφιά μου.
      Πολλά γλυκά φιλιά κι από εμένα!
      Υ.Γ. Δεν σε ρώτησα: πώς είσαι, είσαι κάπως καλύτερα;

      Διαγραφή
  11. Θεσπεσια αναρτηση. Ανελυσεs σχεδον ολο το φασμα, ολη την ουσια τηs αγαπηs. Και το ποιημα λεει τοσα πολλα σε τοσο λιγουs στιχουs.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ!
      Το ίδιο ακριβώς πιστεύω κι εγώ για το ποίημα...

      Διαγραφή
  12. Πολύ ωραία η ανάρτησή σου !!!! Το ποίημα ΥΠΕΡΟΧΟ !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Με την ανάρτηση σου έχεις καλύψει όλα ..έτσι είναι ακριβώς ο έρωτας και η αγάπη ,μου θύμισες και τις Γαλλικές μου γνώσεις στη Λογοτεχνία.Τόσα χρόνια στο Γυμν. και λύκειο με Γαλλίδες καλόγριες την έφαγα με το κουταλάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ φοβάμαι πως έχω καλύψει τα ελάχιστα... τόσο μελάνι έχει καταναλωθεί, τόσο χαρτί σε βιβλία, τόσα χρώματα σε καμβάδες και γλυπτά, τόσοι στίχοι και μουσικές... όλα για την αγάπη. Κι όμως, μένουν τόσα ακόμη να πει κανείς για αυτή...
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  14. Ανώνυμος16/2/14, 11:57 π.μ.

    Καλημέρα Ελλη μου!! Σε ευχαριστώ πολύ και θα απαντήσω άμεσα στο παιχνίδι!!
    Συμφωνώ ότι όσο μπορούμε ας δείχνουμε αγάπη όσο πιο συχνά μπορούμε!!! Υπέροχη ανάρτηση!! Το ποίημα δεν το γνώριζα..
    Φιλάκια και να χεις μια όμορφη Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Μαριλένα μου! Από σένα έρχομαι, μόλις διάβασα τις απαντήσεις σου!
      Να δείχνουμε αγάπη συχνά, και να μας δείχνουν, θα προσθέσω... Στην εποχή μας έχουμε καταλήξει να φοβόμαστε να δείξουμε και να εκφράσουμε και τα ίδια μας τα συναισθήματα. Πόσο κρίμα όμως είναι αυτό...
      Φιλάκια πολλά, καλό υπόλοιπο Κυριακής!

      Διαγραφή
  15. "Δεν είναι κτήμα μας, είμαστε μέρος της!" Αχ, τί όμορφη φράση!!!
    Πολύ μου άρεσε ο τρόπος που ανέπτυξες τις σκέψεις σου και ουσιαστικά παρουσίασες το βραβείο!
    ;-)
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ, κούκλα μου!
    Πάντα "μαζί" εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :)))
      Σ΄ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και για την ευχή σου και ανταποδίδω!
      Έτσι δεν είναι η αγάπη; Δεν χωράνε εγωισμοί, δεν μας ανήκει... της ανήκουμε!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  16. Πολύ όμορφη η ανάρτησή σου Ελλη μου!!Υμνος πρός τήν αγάπη!!!Υπέροχο τό ποιήμα!!!Καλό απόγευμα!!Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ, Δήμητρά μου! Καλή σου εβδομάδα! Φιλιά!

      Διαγραφή
  17. Ωραια ανάρτηση!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ·.°•.¸♡♡

    Tão lindo esse post. "O amor é uma história que se escreve a dois todos os dias." Isso é a essência mas é muito lindo!
    ✿彡 Boa semana!
    Beijinhos.¸.•°✿✿⊱
    °•.¸♫♬° ·.Brasil

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Thank you very-very much for your sweet comment, Magia!
      Have a good week! Kisses!
      :)

      Διαγραφή
  19. Εξαιρετική ανάρτηση και ανάλυση της έννοιας της αγάπης!!!!! Την έντυσες με τα πιο γλαφυρά χρώματα!!!! Το ποίημα με άγγιξε πάρα πολύ!!!!!
    Πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα να έχεις!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ πάρα πολύ! Και χαίρομαι που σου άρεσε το ποίημα... Καλή εβδομάδα επίσης!

      Διαγραφή
  20. Συμφωνώ μαζί σου για την αγάπη! Και το ποίημα πολύ ωραίο με νόημα!!
    Ευχαριστώ για το παιχνιδάκι! Θ'απαντήσω άμεσα σε σχετική ανάρτηση!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ σε ευχαριστώ και που το αποδέχτηκες, και για τα καλά σου λόγια!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  21. Η πραγματική αγάπη Έλλη μου για μένα είναι σιωπηλή ούτε φανφάρες ούτε υπερβολές. Καλή εβδομάδα να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά το έθεσες! Συμφωνώ μαζί σου... Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  22. Έλλη μου πολύ όμορφα όλα όσα συνέβησαν σήμερα εδώ μέσα.
    Ευχαριστώ πολύ για την πάσα που μου έδωσες, όμως δεν προλαβαίνω να γράψω γιατί μεθαύριο θα φύγω και έχω τρομερές δουλειές ως τότε
    κι έπειτα εκεί που θα πάω θα είμαι τουλάχιστον για μια εβδομάδα χωρίς internet.
    Kαι πάλι ευχαριστώ, ίσως στην επιστροφή μου να τα καταφέρω να πάρω την πάσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φλώρα μου, μην αγχώνεσαι! Δεν είναι υποχρεωτικό... άφησέ το, λοιπόν! Δεν έχω πρόβλημα και το ξέρεις! (και το τελευταίο πράγμα που θέλω είναι να σε αγχώσω)...
      Να περάσεις όμορφα, φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  23. Πολύ αγαπησιάρικη ανάρτηση!Πάντα ερωτευμένη και ευτυχισμένη!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Γλυκιά μου Έλλη, ήρθα με χαρά 1ον να πάρω την πρόσκληση μου για να παίξω κι εγώ με τη σειρά μου στ' όμορφο αυτό παιχνίδι και σ' ευχαριστώ πάρα πολύ που με θυμήθηκες! και 2ον ν' αφήσω τον θαυμασμό μου για τα όμορφα συναισθήματα αγάπης που πέρασες με απλά λόγια, αλλά με σπουδαία νοήματα! Το ποίημα του Ζακ Πρεβέρ δεν το ήξερα, μα συμφωνώ πως η αγάπη δεν χρειάζεται αλυσίδες, ούτε φυλακές, αρκεί να σμιλεύεται το "ΜΑΖΙ", βήμα βήμα! "...στη λάμψη της ματιάς, σε μια αγκαλιά..."όπως λες Έλλη μου!
    Τα συνδύασες υπέροχα το κείμενο με τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις σου! Σε απόλαυσα! Μου άρεσε κι ο διάλογος σας με την Αριστέα, είστε απίθανες! Φιλιά πολλά :)) και να έχεις ένα όμορφο απόγευμα! Πάω για το δικό μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την μου!
      Πάντα σε θυμάμαι, με ή χωρίς παιχνίδια... :)))
      Χαίρομαι που σου γνώρισα ένα ποίημά του! Και ειδικά αυτό, που είναι λατρεμένο μου...
      Σ΄ευχαριστώ πάρα πολύ για το όμορφο σχόλιό σου και για όλα όσα έγραψες! Συμφωνούμε!
      Πολλά φιλάκια, καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
    2. Ίσως το διατύπωσα λάθος Έλλη μου, το ξέρω ότι με θυμάσαι και με τιμά ιδιαίτερα η παρουσία και η άποψη σου πάντα, γλυκιά μου!
      Δεν υπονοούσα παράπονο πάντως με τίποτα. Συγνώμη αν έτσι φάνηκε! Φιλάκια πολλά!:))

      Διαγραφή
    3. Μια χαρά το διατύπωσες!! Σε πείραζα, αστειευόμενη, αυτό είναι όλο... δεν το πήρα καν σαν παράπονο!

      Άτιμε γραπτέ λόγε, ώρες-ώρες δεν μεταφέρεις καθόλου καλά το κλίμα!!!! Αχ-αχ!!!!!

      Φιλάκια πολλά! ♥

      Διαγραφή
  25. Εξαιρετική η ανάρτηση και το ποίημα μέσα σε λίγους στίχους τα λέει όλα!!
    Την αγάπη έτσι κι αλλιώς οικειοθελώς τη δίνουμε,δεν πρέπει να γινόμαστε σκλάβοι...είναι δύσκολο πράγμα η αγάπη,αλλά αν παλέψουμε πάντα νικάει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ μαζί σου, έτσι είναι!
      Πολύ συχνά αγαπάμε (ή μας αγαπούν) εγωιστικά και κτητικά... στερώντας από το σύντροφό μας την ελευθερία του, απλά τον χάνουμε.
      Νομίζω πως αυτό εννοούσε και το ποίημα!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  26. Εξαιρετικό ποήμα Ελλη! Η αγάπη για να ανθίζει θέλει πάντα ελευθερία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ!!
      Σε γενικές γραμμές όμως, είναι εύκολο να το λέμε και δύσκολο να το κάνουμε...

      Διαγραφή
  27. Πολύ όμορφοι στίχοι
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. άψογο..κι έχεις απόλυτο δίκιο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Μα πόσο αγαπησιάρικη ανάρτηση :)
    Είσαι ζουζουνιάρικο μαιμουδάκι εσύ. Μαζί να'ναι κι όπου να ναι :)
    Φιλιά γυκούλα, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. :))))
      Πες τα, πες τα!! Αυτό το "μαζί" είναι που κάνει τη διαφορά και μετατρέπει ακόμη και την κόλαση σε παράδεισο...
      Φιλάκια κι από εμένα, καλή σου εβδομάδα!!

      Διαγραφή
  30. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΕΛΛΗ ΜΟΥ,ΩΡΑΙΟΤΕΡΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ!!!
    ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ,ΑΛΛΑ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ ΔΩΡΑΚΙΑ ΟΤΑΝ ΚΑΙ ΟΠΟΤΕ ΘΕΛΟΥΜΕ!!!
    ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΟΥ!!!
    ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!!!
    ΦΙΛΑΚΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Αννούλα μου!
      Σ΄ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Το ίδιο ακριβώς πιστεύουμε...
      Φιλάκια πολλά, καλή σου εβδομάδα!

      Διαγραφή
  31. ωραίο ποίημα!! η αγάπη δε φυλακίζεται!! είναι πηγαία!!! εύχομαι ο κόσμος να αγαπάει πιο πολύ, κάθε μέρα!!! :) όμορφες οι απαντήσεις σου Έλλη μου, φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ το ίδιο εύχομαι... αλλιώς, τι νόημα έχει;
      Φιλάκια πολλά και σε ευχαριστώ!

      Διαγραφή

Μη διστάσετε να μου πείτε τη γνώμη σας... Χαίρομαι πάντοτε την επικοινωνία μαζί σας!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...